Як відбуватиметься трансформація публічних послуг в Україні

Комплексним баченням перетворення держави на зручний та високоякісний сервіс поділилась заступниця Міністра цифрової трансформації з питань розвитку публічних послуг Людмила Рабчинська на конференції «Адміністративні послуги в контексті розвитку ОТГ та процесів цифрової трансформації» 10 жовтня.

Отже:

Принципи, якими керується Міністерство цифрової трансформації

при створенні нових та реінжинірингу існуючих публічних послуг:

  1. Максимальна автоматизація всіх процесів у бек-офісах.

ЦНАПи не повинні витрачати час, дані мають передаватися в електронному вигляді.

  1. Перетворення держави на сервіс, у центрі якого людина.

Для зручності послуги мають бути об’єднані за життєвою чи бізнес подією.

  1. Інклюзивність та доступність.

Люди мають отримувати послуги у зручний для них спосіб. Наприклад, по телефону, як це вже відбувається з соціальними та пенсійними послугами в Австралії та Новій Зеландії.

  1. Запровадження Smart послуг –

послуг, які держава надає проактивно без залучення громадян та держслужбовців у зв’язку з тим, що сталася життєва подія. Наприклад, народження дитини чи вихід на пенсію – людина не має доводити купою документів, що вона має право на отримання допомоги.

  1. Once only.

Якщо держава вже має інформацію про людину, то не треба подавати паперові підтвердження цієї інформації десятки разів. Цей принцип закріплений у Законі України “Про адмінпослуги” 2012 року – він має виконуватись. Саме для того, щоб реалізувати принцип Once only, на разі відбувається верифікація даних у реєстрах.

Цілі розвитку публічних послуг:

  1. Щороку збільшується кількість комплексних, автоматичних та швидких послуг.
  2. 90% населення з задоволенням користуються публічними послугами.
  3. Для отримання послуги треба заповнити лише 1 електронну форму.
  4. ЦНАПи надають якісні та швидкі послуги за допомогою порталу державних послуг ДІЯ.
  5. Щороку зростає кількість послуг, які надаються через ЦНАП.
  6. Щороку зменшується кількість позовів про оскарження рішень адміністративних органів.

Що для цього потрібно:

  1. Зручне та ефективне єдине вікно з консультаціями, підказками, модулями оплат та системою надання послуг адміністраторами ЦНАП – через портал ДІЯ.
  2. Збільшення кількості ЦНАП з високоякісними та доступними публічними послугами.
  3. Система моніторингу та оцінки якості послуг.
  4. Щорічні показники для покращення якості послуг.
  5. Державне фінансування та кваліфікаційна підтримка.

Велика увага приділятиметься ефективному та систематичному навчанню державних службовців.

Конференція «Адміністративні послуги в контексті розвитку ОТГ та процесів цифрової трансформації» організована Секретаріатом Кабінету Міністрів України спільно з Асоціацією об’єднаних територіальних громад та Всеукраїнською асоціацією центрів надання адміністративних послуг за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» і проекту «Реформа управління на сході України ІІ», що виконується компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Федерального Уряду Німеччини.

Також нагадуємо, що кожен з Вас може приєднатися до створення онлайн-сервісу державних послуг ДІЯ, зокрема стати тестувальником послуг. Для цього потрібно долучитися через сайт https://plan.diia.gov.ua/

Джерело

Поділитися
Чтв, 17/10/2019 - 11:09