Комплексним баченням перетворення держави на зручний та високоякісний сервіс поділилась заступниця Міністра цифрової трансформації з питань розвитку публічних послуг Людмила Рабчинська на конференції «Адміністративні послуги в контексті розвитку ОТГ та процесів цифрової трансформації» 10 жовтня.
Отже:
Принципи, якими керується Міністерство цифрової трансформації
при створенні нових та реінжинірингу існуючих публічних послуг:
- Максимальна автоматизація всіх процесів у бек-офісах.
ЦНАПи не повинні витрачати час, дані мають передаватися в електронному вигляді.
- Перетворення держави на сервіс, у центрі якого людина.
Для зручності послуги мають бути об’єднані за життєвою чи бізнес подією.
- Інклюзивність та доступність.
Люди мають отримувати послуги у зручний для них спосіб. Наприклад, по телефону, як це вже відбувається з соціальними та пенсійними послугами в Австралії та Новій Зеландії.
- Запровадження Smart послуг –
послуг, які держава надає проактивно без залучення громадян та держслужбовців у зв’язку з тим, що сталася життєва подія. Наприклад, народження дитини чи вихід на пенсію – людина не має доводити купою документів, що вона має право на отримання допомоги.
- Once only.
Якщо держава вже має інформацію про людину, то не треба подавати паперові підтвердження цієї інформації десятки разів. Цей принцип закріплений у Законі України “Про адмінпослуги” 2012 року – він має виконуватись. Саме для того, щоб реалізувати принцип Once only, на разі відбувається верифікація даних у реєстрах.
Цілі розвитку публічних послуг:
- Щороку збільшується кількість комплексних, автоматичних та швидких послуг.
- 90% населення з задоволенням користуються публічними послугами.
- Для отримання послуги треба заповнити лише 1 електронну форму.
- ЦНАПи надають якісні та швидкі послуги за допомогою порталу державних послуг ДІЯ.
- Щороку зростає кількість послуг, які надаються через ЦНАП.
- Щороку зменшується кількість позовів про оскарження рішень адміністративних органів.
Що для цього потрібно:
- Зручне та ефективне єдине вікно з консультаціями, підказками, модулями оплат та системою надання послуг адміністраторами ЦНАП – через портал ДІЯ.
- Збільшення кількості ЦНАП з високоякісними та доступними публічними послугами.
- Система моніторингу та оцінки якості послуг.
- Щорічні показники для покращення якості послуг.
- Державне фінансування та кваліфікаційна підтримка.
Велика увага приділятиметься ефективному та систематичному навчанню державних службовців.
Конференція «Адміністративні послуги в контексті розвитку ОТГ та процесів цифрової трансформації» організована Секретаріатом Кабінету Міністрів України спільно з Асоціацією об’єднаних територіальних громад та Всеукраїнською асоціацією центрів надання адміністративних послуг за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» і проекту «Реформа управління на сході України ІІ», що виконується компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH за дорученням Федерального Уряду Німеччини.
Також нагадуємо, що кожен з Вас може приєднатися до створення онлайн-сервісу державних послуг ДІЯ, зокрема стати тестувальником послуг. Для цього потрібно долучитися через сайт https://plan.diia.gov.ua/