Наразі в Україні активно втілюється у життя діджиталізація державних процесів. Час та прогрес не стоять на місці, а відтак – вимоги від суспільства до державних інституцій змінюються з кожним днем. Звісно, що ці процеси, часто безпосередньо стосуються і міграційної сфери, особливо зважаючи на те, що серед іншого одним з ключових завдань Міграційної служби є оформлення і видача громадянам України документів, які посвідчують особу та підтверджують громадянство.
Вже найближчим часом ДМС планує впровадити чимало новацій, завдяки яким громадяни отримають можливість не лише без проблем користуватися різноманітними електронними сервісами, а й отримувати адміністративні послуги, не виходячи з дому.
Серед нововведень, які Міграційна служба вже готова реалізувати – можливість отримати та внести на чіп ID-картки кваліфікований електронний підпис. Послуга надаватиметься безкоштовно та буде доступною всім громадянам України, які досягли 18-річчя та вже є власниками ID-карти або планують її невдовзі оформити.
Разом з тим, ДМС активно працює над тим, щоб у найближчі місяці громадяни, які бажають вперше оформити паспорт у формі ID-картки, могли зробити це за місцем звернення, а не за місцем реєстрації, як це відбувається на даний час. Такі зміни стосуватимуться всіх громадян України, в тому числі – внутрішньо переміщених осіб та осіб, які раніше документувалися на тимчасово окупованій території України та у районах проведення антитерористичної операції.
Також Міграційна служба планує впровадити нову адмінпослугу, яка передбачатиме можливість одночасного оформлення громадянами України одразу двох біометричних документів – ID-картки та паспорта для виїзду за кордон.
Водночас усі територіальні органи та підрозділи ДМС будуть забезпечені інформативними плакатами та путівниками, в тому числі англомовними. Передбачається, що зібрана у них інформація допоможе не лише громадянам України, а й іноземцям суттєво скоротити час їх особистого візиту до підрозділів ДМС, а також ознайомитися з актуальною інформацією щодо їх документування. Це значно підвищить якість надання адміністративних послуг та спростить процедуру їх отримання.
У даному контексті важливо пояснити, що технічно Міграційна служба уже давно готова до впровадження окремих зі згаданих послуг, однак їх реалізація перед остаточним запуском не терпить поспіху, натомість – потребує детального опрацювання і практичного відпрацювання, а також – щонайважливіше – закріплення на законодавчому рівні.
Крім того, Міграційна служба продовжує працювати над створенням нових державних електронних сервісів, які не лише спрощують процедуру одержання громадянами адміністративних послуг, а й суттєво знижують корупційні ризики. Зокрема, будуть впроваджені нові сервіси на англомовній версії сайту ДМС, при цьому головне завдання Служби – робити їх більш доступними і зрозумілими не лише для громадян України, а й для іноземців та осіб без громадянства.
Зазначимо, що донедавна громадяни для оформлення біометричних документів могли лише дистанційно записатись до електронної черги та сплатити відповідні адміністративні збори. Натомість в минулому році було запущено новий сервіс, за допомогою якого заявники можуть заповнити інтерактивну форму, вказавши свої персональні дані. Після оброблення цієї інформації онлайн-сервіс генерує QR-код та вичерпний перелік документів, які слід мати під рукою під час особистого візиту до підрозділу ДМС.
Взято з dmsu.gov.ua