4 квітня 2016 року вступили в дію зміни в законодавстві України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування, відповідно до яких повноваження у сфері реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб делегувалися органам місцевого самоврядування. У центрі надання адміністративних послуг м. Суми було відкрито відділ реєстрації місця проживання.
За ці 5 років відділ надав велику кількість найнеобхідніших адміністративних послуг у сфері реєстрації місця проживання.
За п’ятилітній період працівниками відділу запущено й наповнено реєстр територіальної громади м. Суми, який дозволив вести облік мешканців міста, надавати необхідні довідки щодо їх реєстрації місця проживання та складу сім’ї, а також надавати експрес послуги щодо видачі таких довідок. З 1 квітня 2021 року відповідно до актуальних змін у законодавстві розпочато ведення реєстру територіальної громади засобами ІТ-системи Державної міграційної служби, що створює умови для отримання послуги реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в електронній формі.