У Комітеті відбулося обговорення питань діяльності центрів надання адміністративних послуг у Київській, Сумській та Чернігівській областях під час дії правового режиму воєнного стану

31 жовтня Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування провів обговорення питань діяльності центрів надання адміністративних послуг східних регіонів (Київська, Сумська та Чернігівська області) під час дії правового режиму воєнного стану.

Захід відбувся в рамках виконання контрольної функції Комітету щодо вивчення стану та практики діяльності центрів надання адміністративних послуг під час дії правового режиму воєнного стану. Це третій захід в рамках серії передбачених Комітетом обговорень з представниками центрів надання адміністративних послуг східних, південних, північних, західних та центральних регіонів.

Учасники заходу обговорили фактичний стан, виклики, проблемні питання надання адміністративних послуг у північних регіонах та перспективи розвитку системи надання адміністративних послуг в Україні під час дії правового режиму воєнного стану.

Народний депутат України, голова підкомітету з питань адміністративних послуг та адміністративних процедур Лариса Білозір зазначила, що «Працівники центрів надання адміністративних послуг одними з перших представників владних інституцій вийшли на роботу в перші ж дні від початку повномасштабного вторгнення, забезпечуючи надання не тільки адміністративних послуг, а й створили місце, де громадяни мали можливість отримати гуманітарну, психологічну допомогу. Тому обговорення проблемних питань діяльності центрів надання адміністративних послуг на сьогодні є вкрай важливим для налагодження конструктивного діалогу між представниками центрів надання адміністративних послуг та відповідних центральних органів виконавчої влади».

Під час обговорення представники центрів надання адміністративних послуг північних регіонів звернули увагу не необхідність вирішення низки проблемних питань щодо доступу до державних реєстрів, кадрового забезпечення, у тому числі державними реєстраторами нерухомості, фінансового та матеріально-технічного забезпечення центрів надання адміністративних послуг, особливо тих, які постраждали під час військових дій. Крім того, представники центрів надання адміністративних послуг Чернігівської області поінформували присутніх про проблемні питання, пов’язані із оптимізацією та скороченням територіальних органів Держгеокадастру в області.

Учасники обговорення також наголосили на необхідності встановлення чіткого алгоритму взаємодії центрів надання адміністративних послуг та Пенсійного фонду України щодо отримання результатів послуг для призначення пільг та субсидій, налагодження безперебійної роботи реєстрів Пенсійного фонду України, а також повноцінної імплементації послуг з реєстрації актів цивільного стану для надання через центри надання адміністративних послуг.

Очільниця підкомітету звернула увагу, що питання належної взаємодії відділів державної реєстрації актів цивільного стану та органів місцевого самоврядування щодо здійснення делегованих повноважень у сфері державної реєстрації актів цивільного стану були предметом низки дискусій, у тому числі на засіданнях Комітету. Разом з тим, і на сьогодні, питання залишається не до кінця вирішеним.

У заході взяли участь представники Секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства юстиції України, Державної міграційної служби України, обласних державних адміністрацій/військових адміністрацій, органів місцевого самоврядування, центрів надання адміністративних послуг східних регіонів, вітчизняних і міжнародних організацій, експерти.

Захід проводився спільно з Всеукраїнською асоціацією центрів надання адміністративних послуг за сприяння та підтримки проекту Академії Фольке Бернадотта, що фінансується урядом Швеції.

Поділитися
Чтв, 02/11/2023 - 11:39