Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю (ДАБІ) — зміни 2019

Кабінет Міністрів України 27.03.2019 року схвалив постанову «Деякі питання дерегуляції господарської діяльності», якою, зокрема, вносяться зміни Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Також, вказаною постановою буде затверджено Порядок реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об’єктам будівництва та об’єктам нерухомого майна.

Зміни до порядку здійснення держархбудконтролю

Ухваленою Урядом постановою планується внести зміни до Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, а саме:

Термін «електронний кабінет» вживається у значенні інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечує електронний документообіг з питань здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю та консультування, функціонування якої забезпечується Держархбудінспекцією у порядку, визначеному Мінрегіоном. Електронний кабінет може бути інтегрований з іншими інформаційними системами державних органів, у тому числі з Єдиним державним порталом адміністративних послуг.

Посадові особи органу державного архітектурно-будівельного контролю під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю зобов'язані розміщувати на офіційному веб-сайті органу державного архітектурно-будівельного контролю інформацію про проведення позапланової перевірки не пізніше її початку!

Суб'єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, має право подавати в письмовій формі, у тому числі через електронний кабінет, свої пояснення, зауваження або заперечення до акта перевірки, складеного органом державного архітектурно-будівельного контролю за результатами перевірки.

Суб’єкт містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, зобов’язаний надавати документи, пояснення в обсязі, який він вважає необхідним, довідки, відомості, матеріали, у тому числі через електронний кабінет, з питань, що виникають під час здійснення державного архітектурно-будівельного контролю.

Постанова про накладення штрафу складається у трьох примірниках. Перший примірник постанови у триденний строк після її прийняття вручається під розписку суб'єкту містобудування (керівнику або уповноваженому представнику суб'єкта містобудування) або надсилається рекомендованим листом з повідомленням, чи через електронний кабінет, про що робиться запис у справі. Два примірники залишаються в органі державного архітектурно-будівельного контролю, який наклав штраф.

Матеріали перевірок за результатами державного архітектурно-будівельного контролю (акт, припис, протокол, постанова про накладення штрафу) вносяться до електронного кабінету та підписуються відповідною посадовою особою органу державного архітектурно-будівельного контролю з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Матеріали перевірок вважаються врученими суб’єкту містобудування з моменту їх відображення в електронному кабінеті.

Електронний кабінет та КУпАП

Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, відповідно до положень статті 289 Кодексу України про адмінстративні правопорушення. А в разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

Оскільки термін «відображення» не визначений, і оскільки факт відображення не означає отримання, або ознайомлення, або завантаження особою (щодо якої складено відповідний акт, припис, протокол та/або постанову), то висока ймовірність виникнення ситуацій, коли особа взагалі не знатиме про проведення перевірки, не отримуватиме ні акту, ні протоколу, їй не буде роз’яснено її прав та обов’язків (згідно ч. 4 ст. 256 КУпАП), вона не матиме можливості подати заперечення та/або будь-які клопотання (ст. 256 КУпАП), їй не буде відомо про суть правопорушення, вона не буде повідомлена про місце, дату та час розгляду справи, а постанова про притягнення особи до адміністративної відповідальності щодо неї буде винесена без її присутності.

І після спливу десяти днів з моменту її «відображення», постанова буде передана органам виконавчої служби для примусового стягнення, а також арешту рахунків та майна «порушника».

Якщо уявити ситуацію, що в цей час особа перебуватиме десь на відпочинку (закордоном, у відрядженні тощо) і не буде заходити у свій електронний кабінет ДАБІ, то така особа буде позбавлена не тільки можливості прибути на перевірку (або забезпечити присутність уповноваженої особи), а й буде позбавлена можливості вчасно та оперативно оскаржити винесену щодо неї постанову. При цьому, в цей період всі рахунки особи можуть бути арештовані виконавчою службою.

Окрім того, зважаючи на те, яка зараз ситуація з позаплановами первірками та винесенням органами ДАБК приписів та постанов, запровадження норми коли, матеріали перевірок вважатимуться врученими суб’єкту містобудування з моменту їх відображення в електронному кабінеті, призведе до ще більших проблем.

Окрім того, зважаючи на те, яка зараз ситуація з позаплановими перевірками та винесенням органами ДАБК приписів та постанов, запровадження норми коли, матеріали перевірок вважатимуться врученими суб’єкту містобудування з моменту їх відображення в електронному кабінеті, призведе до ще більших проблем.

Джерело

Поділитися
Пон, 01/04/2019 - 15:24